fbpx
Fit Na obiad Na słono Sałatki

Pieczone warzywa z grillowanym halloumi

Pieczone warzywa z grillowanym halloumi

Mam dla Was prostą, ale wyjątkowo smaczną inspirację na jesienny, sycący i zdrowy posiłek – aromatyczne, pieczone warzywa z grillowanym halloumi, orzechami i lekkim sosem czosnkowym. Jeśli chodzi o dobór warzyw to liczą się tylko Wasze upodobania i oczywiście kuchenne zasoby. Tak na marginesie, to świetny przepis na sprzątanie lodówki z resztek. Co więcej, sami możecie dobierać wielkość porcji. A efekt? Kocham! Pieczone warzywa z dipem jogurtowym potrafią uratować mój, nawet najgorszy, dzień! I nie przesadzę, jeśli powiem, że są moim idealnym jesienno-zimowym comfort food.

Pieczone warzywa z grillowanym halloumi

Pieczone warzywa z grillowanym halloumi

Aromatyczne pieczone warzywa z grillowanym serem halloumi i jogurtowym dipem. Idealne jesienne danie, które Ci nasyci, rozgrzeje i napełni szczęściem.
Czas przygotowania:15 mins
Czas pieczenia:40 mins
Grillowanie halloumi::5 mins
Czas całkowity:1 hr
Kategoria: FIT, Lunch, Na słono, Przekąski, Sałatki
Tagi: brukselka, czosnek, dynia, fit lunch, grillowany ser halloumi, na zdrowie, orzechy włoskie, pieczarki, pieczone warzywa, ser halloumi, sezonowe jedzenie, sezonowe warzywa, sos jogurtowy

Składniki:

  • kilka brukselek
  • kilka pieczarek
  • ser halloumi (ok. 100 g na osobę)
  • średnia dynia hokkaido
  • kilka orzechów włoskich
  • oliwa
  • wędzona papryka, chili, ulubione zioła, sól, pieprz

Dip jogurtowy:

  • ½ szklanki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • ½ łyżeczki musztardy miodowej
  • 1-2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

  • Dynię dokładnie umyć i pokroić w na mniejsze kawałki (w razie potrzeby obrać)
  • Brukselkę dokładnie umyć, usunąć zniszczone zewnętrzne liście, osuszyć i pokroić na połówki.
  • Pieczarki obrać i pokroić na połówki.
  • Przygotowane warzywa natrzeć oliwą, oprószyć przyprawami (sól, pieprz, wędzona papryka, chili, ulubione zioła) według upodobań i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (pieczarki i brukselkę rozcięciem do dołu).
  • Piec w piekarniku nagrzanym do 200°C przez ok. 30-40 minut, aż się zarumienią (w razie gdyby jakieś warzywa upiekły się wcześniej można wyciągnąć). Pod koniec pieczenia można na chwilę włączyć termoobieg, ale nie za długo, żeby warzywa nie były zbyt suche.
  • Przygotować sos: wszystkie składniki na sos dokładnie ze sobą wymieszać.
  • Ser halloumi pokroić w niezbyt grube plastry (ok. 1 cm) i grillować po ok. 2-3 min. z obu stron na rozgrzanej patelni grillowej lekko posmarowanej oliwą.
  • Na talerzu lub w misce ułożyć warzywa oraz ser, wycisnąć ząbki czosnku, posypać prażonymi orzechami i podawać z sosem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *